Az Abso Webáruház sütiket használ annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást tudjuk nyújtani vásárlóinknak. Az oldal használatával beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.
További információért kérjük, olvasd el Adatkezelési tájékoztatónkat, vagy Cookie szabályzatunkat.

Menü

7 tipp a várható élettartam és az életminőséged növelésére

Év elején még azok is jobban figyelnek az egészséges életmódra, akik eddig is jó úton voltak. Hiszen valahogy úgy érezzük, hogy a január egy tiszta lap, amikor le lehet fektetni az új szabályokat, amikor el lehet kezdeni bevezetni új szokásokat. Hoztunk Neked Perjes Kinga életmódtanácsadótól 8 tippet, amellyel nem csak az idei évedet maxolhatod ki, hanem javíthatod vele az életminőségedet, sőt akár az élettartamodat is növelheted!

 

1. Tartózkodj a stressztől!
Könnyű mondani, de nehéz kivitelezni, ugye? De a stressz szó szerint a gyilkosunk lehet. Lassan és alattomosan. Olyan kondíciók oka lehet, mint a szívproblémák, a testben lévő gyulladások, az asztma, a cukorbetegség vagy a depresszió. Rengeteg módja van a stresszmenedzsmentnek, de elkerülhetetlen, hogy felismerd a stresszt kiváltó tényezőket az életedben és sürgősen változtass rajtuk!
Egészen addig, amíg folyamatos stresszben élsz, nem lesz képes a tested másra koncentrálni, csak a “túlélésre”, illetve a kortizol (stresszhormon) is túltermelődik, így semmilyen gyógyulási és regenerációs folyamat nem mehet végbe optimálisan! Találj számodra megfelelő stresszkezelési technikákat: meditáció, relaxáció,
tai chi, légzőgyakorlatok, imádság, éneklés, kreatív tevékenység, séta a természetben, foglalkozás a kisállatoddal, bármi, ami kiragad a problémáid köréből.
A stressz szintet csökkentheti a citromfű tea, a C vitamin, az Omega3 és egyes adaptogének (pl. aswangandha, rózsagyökér kivonat) is. A stressz szintet növelheti a túlzott koffeinfogyasztás, a túl intenzív edzések és a kevés alvás.

2. Táplálkozz jól!
Minél fiatalabb vagy, annál könnyebben tartja fent magát a tested problémamentesen egy nem megfelelő étrenden, de az idő múlásával egyre több mindenre kellene figyelni. Minél hamarabb változtatsz a táplálkozásodon, annál jobban jársz hosszútávon! Fókuszálj a valódi alapanyagokra a késztermékek és a készételek helyett! Az étrended fókuszáljon a növényi eredetű táplálékokra: zöldségekre, gyümölcsökre, teljes értékű gabonákra, hüvelyesekre, magvakra.
És figyelj a megfelelő makrotápanyag bevitelre, a szervezetednek mindegyikre szüksége van – szénhidrát, zsír, fehérje. A fehérjebeviteledre vegánként, vagy ételérzékenységekben szenvedőként kifejezetten fontos, hogy figyelj. Ebben lehet segítsgedre például az Abso fehérjecsaládja, hiszen felesleges adalékanyagok nélkül finoman támogatja a szervezeted.



3. Aludj jól és aludj eleget!
Az egyes embereknek eltérő lehet az alvásigénye, de a hosszútávon 6 óránál kevesebb alvás minden felnőtt számára túl kevés és súlyos fizikai és mentális következményei lehetnek! Hagyj magadnak minden éjjel 7-8 órát a pihenésre. A biológiai óra miatt fontos, hogy nagyjából azonos időben feküdj és kelj az egyes napokon.
Telefont ne nyomkodj lefekvés előtt egy órával, sőt ideális esetben semmilyen képernyőt nem kellene már bámulnunk elalvás előtt. Helyette olvass inkább pár órát, vagy igyál egy nyugiteát, és hallgass zenét.


4. Maradj aktív!
Ha van kutyád, akkor egyszerű dolgod van, mert biztosan naponta elviszed őt sétálni, így magadat is. De mindenkinek szüksége van testmozgásra életkortól és körülményektől függetlenül! Mindenképpen olyan mozgásformát válassz, ami nem stresszforrás, nem kényszer, hanem szívesen csinálod! Ha szükséges, akkor addig próbálgasd a különböző
online órákat/sportokat, amíg meg nem találod azt, ami hobbivá válhat. Ehhez fontos, hogy egyszerre legyen motiváló, nyújtson kikapcsolódást, feszültséglevezetést, de legyen benne kihívás! Érdemes erősítő edzést beiktatni, mert ez segít abban, hogy idős korodban is megőrizd az izomtömegedet. Jelen esetben nehezített pályán mozogsz, hiszen a termek zárva vannak, de nagyon sok edző tart online órákat, olyan gyakorlatokkal, amik akár eszköz nélkül, a nappalidban is elvégezhetőek. Sőt aYouTube-on is számos kedvednek és célodnak megfelelő ingyenes videót fogsz találni.


5. Csak mértékkel igyál alkoholt!
Egyre több olyan kutatás jelenik meg, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás nem káros hosszútávon. De egyrészt ez nem jelenti azt, hogy jobb, mintha egyáltalán nem innál! Másrészt a mértékletesség – a közhiedelemmel ellentétben – maximum havonta egy alkalmat jelent, nem heti szintűt vagy rosszabb esetben minden vacsora mellé! Összességében az alkoholfogyasztás közvetlenül köthető rengeteg egészségügyi problémához, pl. a legnagyobb kockázatot jelentő tényező számos ráktípus szempontjából (száj, garat, gége, nyelőcső, máj, mell)

6. Tartsd magad szellemileg is aktívan!
Szellemileg ugyanúgy fittnek kell maradnod, mint testileg, ha nagyobb eséllyel szeretnéd elkerülni a demenciát és a memóriaproblémákat. Igyekezz mindig újdonságokat tanulni, akár egy új nyelvet, akár egy új készséget. A szellemileg kihívást jelentő játékok erejét sem szabad lebecsülni, legyen az keresztrejtvény, Sudoku vagy Scrabble.

7. Legyél optimista!
Az optimista embereknek nem csak a közérzetük jobb, hanem bizonyítottan hamarabb épülnek fel a betegségekből és hosszabb élet elé néznek. Megéri ezért „félig teli pohárral” gondolkozni a mindennapokban!

 

Ha személyre szabott életmód és táplálkozási tanácsadásra van szükséged, akkor pedig keresd bátran Perjes Kingát.

Ismerd meg Kingát:

"Az Egyesült Királyságban elsajátított tudást alkalmazom a tanácsadásaim során, hogy a lehető legnaprakészebb információkat és a legfrissebb kutatásoknak megfelelő tanácsokat adhassam át az étrendeseimnek és a követőimnek. Folyamatosan képzem magam annak érdekében, hogy átfogó, részletes és tökéletesen személyre szabott táplálkozási és életmód tanácsadást tudjak összeállítani azoknak, akik hozzám fordulnak segítségért életmódváltás, egészségoptimalizálás, alakformálás vagy táplálék kiegészítés témában."

Itt el is éred: 
www.perjeskinga.com 
www.facebook.com/kingareceptjei

Tartalomhoz tartozó címkék: Életmód Táplálkozás
blog comments powered by Disqus